关于我们的爱情故事:短暂离别诱发严重相思病!

离别第一天 The 1st Day.

我比你起得更早,把自己准备好,想让你睡久一点。你最喜欢睡觉,跟我一样,今天就让你在我身边睡久一点。我告诉自己,今天一定要帮你安然无恙的准时搭上飞机。

你懒洋洋地起来了,睡眼惺忪的给了我一个吻。今天的你没有因为我吵醒你而发脾气。看着你,想着你即将离开我的身边,眼睛顿时酸溜溜地充水。

昨天晚上,你说没面包了,我们到外头去吃早餐。出门前一刻,窗外还下着滂沱大雨,你温柔地对我说,以后都不再丢下我一个,这是最后一次。顿时,眼泪哗啦哗啦地流下,再也忍不住了。眼睛鼻子本来就因为花粉症痒痒的,这下水喉头一开,抱着你就是不想松开手。

终于,吃完早餐和奇奇一同来到机场准备送你。由于时间剩不多,广播一直重复你的班机最后入境。你给了奇奇拥抱,转头给我一个吻附送一拥抱,然后转身进去。挥手告别后,头也不回地走向飞机。

隔了几个小时,你传讯说你在奥克兰了,也顺利办好下一班飞机的登机手续。临上飞机前,你打来说你已经开始疯狂想念我了。我何尝也不是一样。于是,又泪眼汪汪的坐在车里孤单的想念你。

回到空荡荡的房间,思念的心情加倍。帮你把剩下的脏衣服洗好,把整个家吸尘干净,把你交代给你老板的钱交了。剩下的时间,只能用港剧来填补了。忽然好空虚,做什么都不是滋味。幸好,远方有朋友陪我说说话,消磨我一些时间。

今晚,我要和空荡荡的另一边床睡。没有扰人的鼻鼾声,却因为你不在身边而失眠。眼睛早已哭肿了。我想,哭累了就会睡着了吧!

小记:昨天因为花粉症揉眼睛揉得很厉害,你不断叫我不要揉,说会盲掉,可是我还是继续揉,因为痒得不行。你见我不肯停手,走了过来一把把我拥入怀中叫我不要再揉,顿时因为感动又哭了起来。最近的我好脆弱,但我相信爱会让我变得坚强起来!挺住!我很快就可以再次嫌弃你,取笑你,纵容你!爱你喔!

*********
I woke up earlier than you this morning, got myself ready, let you sleep a little longer. I told myself, i have to help you to get your ass in the plane on-time.

You got up, gave me kisses, didn't tandem because i woke you up. Looking at you, thinking of you gonna leave me soon, my eyes straight away filled up with tears, but i managed to hold them back.

You said, we have no bread and let's go out to have breakfast before we go to the airport. The moment before we stepped out of the house, it was heavy downpour outside. You gently said to me, you'll not leave me like this anymore. This would be the last time. Finally, i burst out my tears, hugging you tight and didn't wanna let you go.

When we finally made our way to airport, it was already last call for boarding. We had not much time, you hugged and said goodbye to kiki, and gave me a kiss with a hug, then you waved at us and said goodbye, turned your way and headed straight to the plane.

Few hours later, u messaged me, telling that you arrived Auckland and done with next flight's check-in. You told me you already missing me badly, and i felt the same too. Again, me and my watery eyes, couldn't express how much i miss you at this stage.

Going back home after you gone. Looking at the empty room, i missed you even more. Then, i started to distract myself by doing your laundry, vacuum the whole house, gave the money to your boss. After all, i can only spend my time to watch hk dramas, just to spend my time and not missing you that much. Luckily, friend from far away messaged me, we had some little chat, helping me to kill some time out.

Tonight, im gonna sleep alone. Even though there's no more snoring, but im having another sleepless night because you're not here with me. My eyes are swollen because crying too much. I reckon i'll fall asleep following these non-stop crying.

P/s: I had hay fever yesterday and rubbed my eyes again. You verbally stopped me but i didn't want to. You walked towards me, hugged me tightly and tell me to stop rubbing my eyes. I was so touched and I burst out with tears,again. I know im so weak recently, but i believe love will make me stronger! Hold on! Im gonna meet you soon and laugh at you, spoiling you again.. love you.

Written  on the first day you left me.15/9

Comments

Popular Posts